Fijne Kerst! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline Jong - WaarBenJij.nu Fijne Kerst! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline Jong - WaarBenJij.nu

Fijne Kerst!

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 December 2010 | Thailand, Bangkok

Het was even stil, maar dan toch maar weer een korte update vanaf warm (!!) en zonnig (!!) Lanta!

Gaat helemaal goed met me, ben superrelaxed, kom tot rust, geniet volop, en krijg alweer wat sproeten op mijn neus van het zonnetje die af en toe tussen de wolken doorpiept.

Heerlijk hier weer te zijn!
Leuk om weer bekenden tegen te komen, en om weer op plekken te komen waar ik 2 jaar geleden ook was.
Volop genieten van de fruitshakes en het lekkere Thaise eten.

En genieten van mijn fiets die een lekke band heeft.
Heb ik weer, ben blij dat ik er gisteren achter kwam (en er inmiddels nogsteeds geen actie op heb ondernomen vanwege aardslui gedrag)
Maar de momenten dat ik op mijn fietje heb gezeten waren weer heerlijk.
Bijna ondersteboven gereden worden door brommers, tuktuks en auto's is dan wel wat minder.
Had uit NL al twee lampjes meegenomen voor als het donker is, maar geloof dat je als fietser hier toch echt niet meetelt.
Iedereen kijkt me ook erg vreemd aan als ik op de fiets aankom.
Nou, boeien, na het ongeluk(je) van 2 jaar terug waag ik me er niet meer op.
En achterop ziten is toch ook niet zo mijn favoriet.
Leuk ook dat mark dat weet, die pest me ermee, en als ik dan achterop zit is dat niet echt leuk!

Heb de afgelopen dagen heerlijk gedoken.
Zondag ging helas de boot niet uit vanwege te weinig duikers.
Afgelopen maandag ben ik naar Ko Haa geweest, 3 duiken gedaan.
Goed weer onderwater te zijn, dat is en blijft voor mij op en top ontspannen en bijna soort van meditatie.

Het was wel grappig, ik ging mee met de boot van Kontiki(andere duikschool)
Twee jaar geleden ook veel op die boot geweest als klant en als staff.
Ik stap op de boot, wat staff van Kontiki herkde me ook, en het thaise vrouwtje die op die boot werkt keek me aan, begroete me, en ineens drong het door.
Ze schoot uit haar keukentje waar ze het ontbijt aan het voorbereiden was en werd meteen helemaal platgeknuffelt.
Zo waanzinnig leuk om mee te maken.
Er is toch 2 jaar overheen gegaan, en ze ziet in een seizoen zo ontzetend veel westerse mensen.
Ik was onder de indruk zeg maar!
De thaise man die de tanks vult en alles regelt en doet was ook enthousiast me weer te zien.
Heb ik ergens twee jaar geleden toch iets goed gedaan hier ;-)

De duiken maandag waren niet heel bijzonder, het koraal is bijzonder veranderd vanwege de watertemperatuur.
Doordat het vrij warm is geweest is er veel dood gegaan van het koraal.
En aangezien de zon wat verstopt was achter de wolken was er onderwater ook niet heel bijzonder goed licht om foto's te maken.
Ben er nu ook helemaal over uit, ik wil toch echt een andere onderwatercamera (sponsoring is gewenst :p)
Deze die ik heb is leuk om mee te beginnen, maar ben nu wel op het punt voor een graadje beter, en dus ook duurder.
Krijg hier geen heel bevredigend gevoel bij zeg maar.

Dinsdag zijn we naar Ko Bida geweest te duiken, wederom 3 duiken.
Was eigenlijk hetzelfde verhaal, veel koraal dood, en de grote getalen vis die er 2 jaar geleden zat, was ook allemaal redelijk weg (gevist?)
Aan het einde van de 3e duik nog wel een Leopardshark gezien, was een goeie afsluiting van de duik.
Helemaal voor Tobias en Ivonne, twee duitse gasten die woensdag weg gingen hier.
Het was voor hun duik nummer 9 of 10 geloof ik en dan nog even vlak voor de safetystop een haai tegenkomen!
Bij het terugzwemmen naar de boot verloor Tobias alleen zijn vin.
Heel handig, ik was de laatste van de groep (en laatste duiker nog die in het water was van de hele boot)
Dus ik kijken waar de vin naartoe ging, gelukkig was het maximaal 6m diep daar.
Ik weer naar beneden met de stroming mee, vin opgehaald en weer naar boven om een heel stuk van de boot weer boven te komen.
Oke teken gegeven en toen kwam de boot me weer oppikken.
Ik heb er een foto van gezien hoe ik met die foto bovenkwam, het ziet er te komisch uit uit.
En nee, ik kan en ga hier geen foto's plaatsen dit keer, dus sorry, zal 'm in NL wel een keer ergens laten zien.

Woensdag zouden we naar Hin Daeng en Hin Muang gaan.
MANTA!!
Ik de nacht ervoor al slecht geslapen, moest om 6 ur mijn bed uit, en was waanzinnig bang dat ik me zou verslapen.
Dus brakke kop, opgepikt door Hannah achterop de scooter naar de duikshop haar uitrusting op te pikken.
Ik haar trimvest aangetrokken achterop de scooter, een box met wat uitrusting tussen haar benen en ziten op de vinnen.
Ja, het zal een leuk plaatje gegeven hebben 2 van die meiden op de scooter.

Op de boot meteen een zeeziektepil ingenomen, omdat ik weet dat het vrij wiebelig kan zijn die kant op.
Ik was de enige die het gedaan heeft, en ik weet dat er achteraf 2 andere erg spijt hebben gehad dat ze geen pil ingenomen hebben, die waren erg beroerd namelijk.
Toen ruim 3 uur varen er naartoe, beetje slapen, camera klaargemaakt en toen.. Springen maar!

Ik was er helemaal klaar voor, camera stond meteen aan.
En toen..


NIKS!
Geen Manta!
Hin Daeng zag er trouwens qua koraal beter uit dan 2 jaar geleden, en er was genoeg vis, naaktslakjes, murenes, en weet ik wat allemaal.
maar geen Manta.
Diep teleurgesteld natuurlijk, heb van sjagerijnigheid ook geen foto gemaakt deze duik.
Was al bang dat als we boven zouden komen, anderen wel de Manta's zouden hebben gezien.
Maar ook zij niet, gelukkig.

De tweede duik bij Hin Muang ook niets wereldschokkends, zelfs geen haai of iets in die richting.
Wederom uit sjaggerijnigheid geen foto's gemaakt, was er helemaal klaar mee!!

Heb toen lekker geluncht, droge kleren aangetrokken en ben gaan slapen. Eindelijk beetje bijtanken!
Heb de 3e duik ook niet meer gemaakt bij Koh Haa, vond het wel geschoten, 8 duiken in 3 dagen was genoeg deze keer.

We kwamen uiteindelijk om half 8 's avonds weer terug op Lanta.
Gauw gedouched en met Mark en maarten wat wezen eten, kletsen en toen moe mijn bed ingerolt.

Gisterochtend tot 10 ur uitgeslapen, naar het strand gehuppelt om te ontbijten, heerlijk voetjes in het zand, aan de zee, genieten van een zonnetje verstopt achter de wolken, maar dat mocht de pret niet drukken natuurlijk.
Daarna teruggelopen naar mijn bungalowtje, om mijn boek te pakken, maar boek pakken werd uiteindelijk weer een paar uur slapen (oeps!)

Toen ik uiteindelijk weer wakker was, zou ik net mijn fiets laten repareren, en toen kwam er een waanzinnig plensbui.
Eerst was er al flink onweer en daar moet ik echt totaal niets van hebben!
Het was ook redelijk flits en meteen gevolgd door de donder.
Ik dus in mn bungalowtje gebleven, weer mn boek verder gelezen en toen het droog was maar eens mijn was weggebracht.
Zag het niet ziten in de blubber mijn fiets weg te gaan brengen.

Gisteravond met Mark bbij Red Snapper wezen eten.
Dit is van twee nederlandse eigenaren, Joyce en Ed.
Eerst lekker gegeten, en erna nog lang met Joyce en Ed gekletst.
Erg gezellig, heb me prima vermakt en ook leuk om hun verhalen te horen over alles.
Lag geloof ik uiteindelijk om half 2 in bed, maarja, kwam mijn boek tegen en dat was geen goed plan geloof ik.
Om 4 ur mijn boek toch maar es weggelegt om te gaan slapen.

Vanmorgen natuurlijk weer veel te laat uit bed gestapt.
Even lekker gedouched, inmiddels staat de waterkraan niet meer op warm water mar gewoon koud water.
Kom ik buiten, stond er een soort van hoes met een vis erop die ze hier om de bierflessen heen doen om te voorkomen dat ze van het condens kringen overal nalaten.
Was een kerstkadootje van melanie, een meid die hier ook blijft plakken inmiddels en 2 bungalows verderop zit.
Ze heeft net haar vlucht om kunnen zeten en vertrekt een week na mij weer naar Duitsland.
Dus moet ik straks nog even op kerstkadoojacht voor haar ook!

Vanavond gaan we barbequen!
geloof dat er spareribs geregeld zijn en een hoop bier.
Dus zal ik voor mezelf maar eens op jacht naar frisdrank aangezien ik nogsteeds geen bier drink.
Erna is er een feestje in de O-Zone.
Zal wel een latertje gaan worden vrees ik...

Morgen is de shop dicht en gaan we met de zeilboot van Matijs en James erop uit.
Geen ideehoelaat dat worden gaat, aangezien ik ze hier allemaal inmiddels wel een beetje ken.
We zullen zien, ben erg benieuwd en heb er ook erg veel zin in.

Wat verder de plannen gaan zijn voor de dagen erop volgend heb ik nog geen idee van.
Misschien nog wat duiken, sowieso woensdag met Mark naar Hin Daeng voor een Manta-jacht weer.
En dan is het ook alweer redelijk snel nieuwjaar!
Jeetje, het gaat allemaal weer sneller dan ik me op bedacht ben.

Vlieg de 4e weer terug vanaf hier, de 5e thuis, 2 dagen wassen, bijkomen, wennen aan het weer en dan weer op vakantie.
Jeetje, heb toch wel een erg slecht leven al zeg ik het zelf ;-)

Ik doe over een paar dagen wel weer een update.
Trouwens, sorry voor alle spelfouten!
Ik kijk normaal gesproken altijd mijn texten na, maar heb daar hier niet echt veel zin in.
Tis namelijk best warm tussen al die computers!

Dus, voor nu;
Allemaal een heel fijne kerst toegewenst!

X

  • 24 December 2010 - 08:58

    Hephzibah:

    Lieve Jacqueline! Jij ook een hele gezellige kerst toegewenst. Zo te lezen geniet je lekker, heel goed ;-) Wat zou ik graag met je ruilen... ben geen duiker, maar ben de kou nu echt zat! Ik tel rustig verder af, over 2 weken naar Ghana, waar het ook heel warm is! Ben blij dat het zo goed met je gaat, geniet lekker verder! Voor je het weet zit je weer hier. Liefs Xx

  • 24 December 2010 - 10:01

    Vader Jan.:

    Geweldig.
    Boeiend.
    En heerlijk voor jou.
    Hier ligt er hier en daar 40 cm sneeuw.
    Hu, ja sneeuw en half Ned zit op zijn kont. Blijf der nog maar mooi even genieten.

  • 24 December 2010 - 10:03

    Vader Jan.:

    Bijna vergeten,
    ook een heel gezellige Kerst,
    denk vast nog wel even aan je.
    XXX
    Pas op voor de procenten .
    Ik ken mezelf !

  • 26 December 2010 - 16:45

    Daan En Conny:

    Wij zijn nu in de sneeuw in Oostenrijk. Met Daan gaat het super. Is volop aan het skien en geniet als een hele gewone 7 jarige van het leven. Wensen je nog een hele fijne tijd in Thailand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2011

2011

28 December 2010

Manta's...

24 December 2010

Fijne Kerst!

18 December 2010

Regenachtig Lanta

17 December 2010

Final destination
Jacqueline

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 39464

Voorgaande reizen:

06 December 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: