Manta's... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline Jong - WaarBenJij.nu Manta's... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jacqueline Jong - WaarBenJij.nu

Manta's...

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

28 December 2010 | Thailand, Bangkok


Hoop dat iedereen de kerstdagen een beetje goed doorgekomen is daar in het koude Nderland.
Krijg af en toe wel iets mee van berichten uit Europa, dat het er goed koud is, veel sneeuw en ijzel en gladheid.
Ga er vanuit dat alles goed komt als ik weer terug kom over een week, dat ik dan in een keer door kan gaan de sneeuw in in Oostenrijk.
Ach, en anders blijf ik hier toch nog even? ;-)

De kerstdagen zijn weer overleefd!
Kerstavond gebarbequed bij de shop, allemaal spareribs gegeten en me daar nog netjes ineghouden qua drank.
Er was heel veel bier, Hannah had nog wijn gehald en op een gegeven moment stond er een zeer slechte fles Sambuca op tafel (zo'n goedkoop soort, wat volgens mij puur vergif was)
Je kan dus wel nagan dat er al aardig wat mensen genoeg op hadden aan het einde van de BBQ.
We zijn nog even doorgegaan naar de Monkey bar (ofzo) en uiteindelijk zoals ik wel verwachte in de O-zone terecht gekomen.
De rum smaakte iets te goed, en het was ook erg gezellig, ondanks dat het niet heel erg druk was.

Tijdens de BBQ had Hannah ineens bedacht dat het leuk was om vurwerk te kopen.
Dus kwamen er een tigtal knaldingen tevoorschijn en wat vuurpijlen.
Nou ben ik er sinds mn eigen vurwerkavontuur van doorgebrande jas niet zo heel erg van gecharmeert en het was gewoon wachten op dat het fout fou gaan.
Gelukkig viel het ernstig mee allemaal, op een zwarte hand, een doorgebrand jurkje en een brandwondje op een rug na.
Zag het al weer helemaal mis gaan, ook toen een vuurpijl niet de grond uit wilde en ter plekke onder een aantal electriciteitsdraden tot ontplof kwam.
Of het vuurpijlen vanuit de handen schieten.. Gekkenwerk!

Zaterdag hebben we de hele middag op de zeilboot op het water doorgebracht.
De meesten van ons hadden nauwlijks 3/4 uur geslapen, waren nog dronken eigenlijk en gingen aan boord weer net zo hard verder aan het bier.
Brrr, gelukkig drink ik geen bier en heb ik ook niet de behoefte het te doen, of om de volgende dag meteen door te gaan waar ik gebleven was.

Er stond helaas niet zo heel veel wind, dus kwamen we minder ver dan de planning was.
Optijd maar weer omgedraaid en weer terug richting de haven gegaan.
Heel relaxt, wat kletsen allemal, slappe verhalen aanhoren, beetje in de regen ziten op een gegeven moment.
Topdagje, superrelaxt!

Toen we de boot in de haven hadden gelegd, middenin ergens, moesten we nog met een rubberbootje terug naar de kant.
Leuk, met 5 mannen en 2 vrouwen samen in zo'n smal klein bootje.
Er was alleen een klein probleempje.
Er zat niet heel veel lucht in de boot!
Toch op de rand zitten, beetje verdelen, maar 1 boot die langskwam, en 1 golf verder en we zaten al niet meer droog, kwam water het bootje in.
Ik zag het al helemaal voor me dat we met alles en iedereen zo het water in zouden gaan.
Gelukkig is het goed geaan, toen uiteindelijk via 2 ferries overgeklautert en een moeilijke poging doen om van de ene boot weer op de wal te komen.
Erg handig als je zo klein bent en korte pootjes hebt.
Maar ik heb het gered zonder in het water te stuiteren!

Toen was de grote vraag, waar gan we vanavond verder feesten.
Ik had allang bedacht dat ik er klaar mee was, dus had ik pizza voorgesteld (op 1ste kerstdag, jummie!!) Waar we uiteindelijk dan ook terecht zijn gekomen.
Er werd her en der nog dapper gedaan over het feestplan van de rest van de avond, mar geloof dat er uiteindelijk niemand meer lang doorgegaan is.

Ik lag rond 22u dan ook redelijk brak en moe in mijn bed, even nog naar m'n ouders gebeld en heerlijk geslapen!

Tweede kerstdag was ook wenig spectaculair.
Laat uit bed, laat ontbijt +lunch ineen gedaan, nieuwe boeken gekocht, weat bij de duikshop rondgehangen en dat was het alweer.
's Avonds met mark en Melanie wezen eten en vroeg m'n bed in, aangezien ik voor mandag weer een vroegertje had.
Nieuwe trip naar Hin Daeng en Hin Muang.

De grap van de dag (elke dag helaas kwam de grap van de dag terug) was om mij na mijn laatste duik te gaan vragen naar de foto's van de Manta's.
Omdat die er niet waren, terwijl ik er was, schijnt dit erg leuk te zijn geweest.
Vast ook in combinatie met mijn reactie erop.
We zouden meegaan opde Go Dive boot, en Mark sprak toevallig Maarten nog de avond voor we er nartoe gingen.
Zegt Maarten ooh nee, Jacque gaat mee, dan zien we dus geen Manta's...
GRRRR!

Maandagochtend, wij zaten al op de boot (Hannah, James en Timo, alle 3 Divemaster) komt Maarten aan boord en geeft me 3 boeken.
Hier zegt 'ie, genoeg om je de hele dag aan boord te houden zodat wij dan de Manta's kunnen zien.
Nou!!!

Na dik 3,3 uur varen kwamen we an bij Hin Muang.
Het water in gesprongen, beetje rondgepeddelt met z'n 4en en na een minuut of 20..
MANTA!!!

Wouw, wat een enorm beest zeg.
Moest er eerst even van bijkomen, voor ik tot de conclusie kwam dat een foto of een filmpje maken ook wel erg leuk zou zijn.
Zaten vrij veel duikers op elkaar, maar de Manta bleef heel mooi om ons heen cirkelen.
Zelfs nog even vlak voor onze safetystop.
Met een grote glimlach kwam ik naar boven!
Onderwater kwam ik Maarten nog tegen, dus had hem onderwater de foto van de Manta al onder zijn neus gedrukt.

Na een ruim uur oppervlakte interval weer het water ingesprongen bij hin Daeng, en ook daar, zo halverwege de duik, weer een Manta.
Was een andere dan de eerste, zo lijkt het tenminste op de foto's.
Ook weer goed zicht op, kwam paar keer vlakbij, en heb weer leuke foto's en filmpjes gemaakt.
Niet zoveel als ik had gewilt, maar het probleem is, als ik aleen maar door mijn camera ga lopen turen om dat beest erop te krijgen, mis ik het mooiste van het in het echt zien ervan.
Als ik in NL ben zal ik wel wat filmpjes op youtube zetten.

Mijn dag kon niet meer stuk!
Alleen aan het deinde van de duik had ik knallende pijn in mn koppie, wat zich helaas voortzette.
Kwam dus ook niet overanthousiast aan bij de shop, maar dat lag echt niet aan het duiken ofzo.
Was erg blij (nogsteeds) en heb ook iedereen m'n foto's onder de neus gedrukt, maar was gewoon eventjes op en leeg.
Dus nadat mark en ik zijn wezen eten ben ik ook afgetaait naar mijn bungalow om enorm lang te slapen.
Vandaag weer helemaal toppie!

Vanmorgen even met Melanie wezen ontbijten, we gan straks nog even shoppen.
Verder net mijn ticket naar Krabi geboekt voor de 4e.
Helaas ietsjepietjes (heel veel dus) duurder dan dat de planning was.
Kan 5 keer goedkoper naar Bangkok, mar dan moet ik met de trein, bus of wat ook, en dan nog tig uur in Bangkok rond gaan hangen.
Geen zin in, dus nu maar even heel decadent een ticket geboekt, vlieg de 4e om 20 ur uit Krabi naar Bangkok.
Zal daar rond 22 uur zijn en dan vertrekt mijn vliegtuig 4 uur later naar NL.

Gaat allemaal ineens weer heel erg snel, sneller dan ik eigenlijk wil.
Wil nog zoveel en eigenlijk ook niets.
Moet in ieder geval nog proberen ietsje kleur op te gaan doen!
Ben nog erg bleekjes, maar durf me niet goed in de zon te vertonen hier.
Verbrand waar ik bijsta namelijk, tis zo enorm vurig hier!

Verder, er is een tsnunami-waarschuwing afgegeven.
Er is tijdje terug al door een warzegger het voorspelt, en ik begreep al her en der om me heen dat er ook nu officiele waarschuwingen zijn.
We zullen het zien, ik zal alert blijven.
Zelf denk ik dat het wel mee zal vallen, maar opletten kan natuurlijk geen kwaad.

Voor nu weer genoeg, zal Melanie eens even bellen en mijn ticket uit proberen te printen!

Tot bubbels 8)

  • 28 December 2010 - 06:57

    Vader Jan:

    Prachtig dat je die Manta's gezien hebt. Mooi.
    Lekker relaxen en genieten.
    Ben benieuwd in ieder geval.
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2011

2011

28 December 2010

Manta's...

24 December 2010

Fijne Kerst!

18 December 2010

Regenachtig Lanta

17 December 2010

Final destination
Jacqueline

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 39466

Voorgaande reizen:

06 December 2008 - 10 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: